Geschreven door Myckel SchuurbiersService Manager

Breda, 16 november 2020
Na de ontwikkeling en installatie van succesvolle PlateButler® systemen is het aan de afdeling Service om deze systemen in perfecte conditie te houden. Een geavanceerd robotsysteem wordt ten slotte niet aangeschaft voor enkele jaren maar moet ook na 10 of 15 jaar nog steeds presteren. Dit kan alleen door tijdig het juiste preventieve onderhoud uit te voeren of snelle service te bieden tijdens onvoorziene storingen en defecten.

Of het hierbij gaat om onderhoud, Ad-Hoc storingen, Full Service contracten of garantie maakt voor onze werkwijze niets uit. We koppelen serienummers en werkzaamheden aan een uniek RMD nummer om zo de complete voortgang te kunnen monitoren. Zo hebben we een duidelijk overzicht wat er bij onze klanten speelt en hoe we dit eventueel in het verleden al eens eerder hebben opgelost.

Onze service bezoeken worden tegenwoordig uitgevoerd met onze vernieuwde service koffers. Dit zijn koffers speciaal samengesteld op een type of serie apparaten. Deze staan pak-klaar en zijn gevuld met alle bijhorende handleidingen en spare-parts. Zelfs wanneer de oorzaak van de storing niet helemaal bekend is zijn we zo voorbereid op de meest uiteenlopende problemen.

Met het oog op de toekomst en daarbij de overgang naar industry 4.0 (waarin nog meer digitaal gewerkt wordt) proberen we ook bij de afdeling Service steeds slimmere technieken toe te passen. Doormiddel van een beveiligde database in de Cloud kunnen we tijdens de service bezoeken altijd bij de nodige informatie door simpelweg de NFC tag te scannen die op het systeem is bevestigd. Zo blijven we altijd up-to-date en werkt het systeem weer snel naar wens.