Geschreven door Thomas SpanjersSales manager

Breda, 18 mei 2022
De pandemie heeft zowel de echte wereld als de zakenwereld drastisch veranderd. In 2021 zagen we een ongekend aantal opkomende trends hun weg vinden naar de verkoop: de opkomst van AI, een toename van de impact van video, automatisering van verschillende verkoopprocessen en meer.

Maar toch….mensen zijn bedraad voor verbinding met anderen. Het belang van persoonlijke communicatie wordt vaak ondergewaardeerd in organisaties omdat het moeilijk te meten is, maar de kracht ervan bij het vormgeven van de bedrijfscultuur, teambetrokkenheid en verkoopresultaten mag niet worden onderschat.

Om relaties op te bouwen en deals te sluiten, is het essentieel om te begrijpen wat elke persoon drijft. We  moeten onthouden dat face-to-face verkopen vaak het eerste moment is dat onze eind gebruikers kennismaakt met ons merk; PlateButler, producten en diensten.

Onze producten zijn van hoog technische aard voor zowel software als hardware en hebben baat wanneer deze aan eind gebruikers worden getoond en gedemonstreerd, zodat de voordelen van de technologieën volledig kunnen worden begrepen.

Bij Lab Services hechten we daarom nog steeds een groot belang aan het persoonlijke contact.

Met minder mogelijkheden voor face-to-face en persoonlijke interacties hebben we nieuwe technieken en strategieën opgezet voor het opbouwen van geloofwaardigheid en vertrouwen in een virtuele omgeving. Met empathische, aangepaste berichten richting onze eind gebruikers blijven we een betrokken partner en begrijpen wij de behoeftes. Daar waar we eerst lange meetings hadden, plannen we nu een groot aantal korte check-ins waarmee de eind gebruiker en Lab Services op de hoogte blijven van elkaars ontwikkelingen.

Door selectiever te kijken voor welke contactmomenten het een echte meerwaarde oplevert om een een face-to-face ontmoeting te hebben, zijn deze nog waardevoller geworden. Dit zijn vaak de momenten waar we met onze klanten samen komen op gedeelde waarden, een gedeelde visie op een hoger doel, en zo concrete relaties kunnen opbouwen.

Lab Services is aan het groeien en continue in ontwikkeling. Covid 19 heeft een duidelijke invloed gehad op onze werkwijze. Het heeft onze mogelijkheden voor interactie met onze eind gebruikers vergroot door het implementeren van virtuele middelen en de waarde van persoonlijke interactie nog meer versterkt. Het is een pittige periode geweest die ons verbetering en waardering heeft gebracht voor het persoonlijke contact!